Erasmus+ 2017-2019

Be the change Logo

Be the change

  

 

Πρόγραμμα Erasmus +

Last Updated on Saturday, 29 August 2015 15:29 Published on 29 August 2015
Hits: 490

Συμμετοχή των Εκπαιδευτικών του 9ου Γυμνασίου Ιλίου στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Erasmus+ με τίτλο

?Επιχειρώντας τη Διαμόρφωση μιας Σχολικής μονάδας που να Λειτουργεί Ολιστικά?

Το 9ο Γυμνάσιο Ιλίου έχει παράδοση στην υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων, προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπ/σης, προγραμμάτων

Αγωγής Υγείας και Αγωγής Σταδιοδρομίας. Κάθε χρόνο υλοποιεί περίπου οκτώ προγράμματα ετήσιας διάρκειας. Ένα από αυτά σε ετήσια βάση είναι αφιερωμένο στη θεατρική παιδεία και το ανέβασμα θεατρικής παράστασης. Διαθέτει ενεργή ιστοσελίδα καθώς και Blog και σελίδα Facebook, που αποτελούν εφαρμογές του προγράμματος Δημοσιογραφίας.

Πέραν των ετήσιων προγραμμάτων, το 9ο Γυμνάσιο Ιλίου έχει υλοποιήσει ένα πρόγραμμα Comenius-Σχολικές Συμπράξεις με τίτλο ?Η μουσική δεν έχει σύνορα? και ένα πρόγραμμα Βοηθού Comenius. Είναι στη διαδικασία υλοποίησης προγράμματος e-Twinning και ετοιμάζεται να υποβάλει πρόταση για πρόγραμμα Erasmus+ Συνεργασία και καινοτομία Καλών Πρακτικών.

Με λίγα λόγια η πολιτική της Δ/νσης και του σχολείου δίνουν έμφαση στην εκπ/κή καινοτομία, πρωτοβουλία και συμμετοχή σε διάφορα προγράμματα μέσω των οποίων εμπλουτίζεται η σχολική και εκπ/κή ζωή, η μάθηση και η διδασκαλία. Στόχος είναι η δημιουργία μιας κουλτούρας καινοτόμων προσεγγίσεων που θα μπορούσαν κάποια στιγμή να αποτελέσουν την κανονική καθημερινή σχολική πραγματικότητα μέσω της γενίκευσής τους. Έτσι, διευκολύνει κάθε νέα πρόταση και προοπτική εμπλοκής του σχολείου και των εκπ/κών.

Το Επιμορφωτικό πρόγραμμα του 9ου Γ/σίου Ιλίου έχει ως στόχο την ενδυνάμωση του σχολείου μέσω α) της καλύτερης Διοίκησης της σχολικής μονάδας, β) της προώθησης της διεπιστημονικής και διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης με τη βοήθεια ελκυστικών διδακτικών προσεγγίσεων μεταξύ των οποίων τις ΤΠΕ και γ) τη διευκόλυνση των διαφορετικών ομάδων που αποτελούν τον μαθητικό πληθυσμό του σχολείου.

Η επίτευξη των παραπάνω στόχων επιχειρείται μέσω της παρούσας πρότασης με:

- τη δημιουργία μιας ομάδας κρούσης ?ThinkTank? του σχολείου με στόχο τα ανωτέρω,

- τη χάραξη ετήσιας στρατηγικής, η οποία θα εγγράφεται σ? ένα τετραετές πλαίσιο λειτουργίας,

- τη μέριμνα για παιδαγωγική επάρκεια των εκπ/κών του σχολείου έχοντας ως γνώμονα την πολύπλευρη κοινωνική πραγματικότητα,

- την ανάπτυξη παιδαγωγικών εκπαιδευτικών, διδακτικών και τεχνολογικών δεξιοτήτων των εκπ/κών του σχολείου μας.

Προβλέπεται η δημιουργία Ομάδας Εργασίας με διαφανείς διαδικασίες σε επίπεδο ολομέλειας του συλλόγου διδασκόντων, η συνδιαμόρφωση της πρότασης του προγράμματος και ο συντονισμός των αξόνων δράσης καθώς και η διερεύνηση και εύρεση εταίρων όπου θα υλοποιηθούν τα επιμορφωτικά σεμινάρια.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος προβλέπεται σύστημα παρακολούθησης του εγχειρήματος, των περιεχομένων, των εμπλεκομένων εκπ/κών και φορέων, σύμφωνα με κλείδες παρατήρησης αυτοαξιολόγησης αλλά συγχρόνως και μέσω της εμπλοκής 3 παρατηρητών που θα λειτουργήσουν ως ?εξωτερικοί αξιολογητές? στο πλαίσιο της ?εσωτερικής αξιολόγησης? του φορέα υλοποίησης (9ο Γυμνάσιο Ιλίου).

Εκτιμάται ότι το πρόγραμμα θα προσδώσει εμπλουτισμό, ποικιλία και εναλλακτικές λύσεις στους προαναφερόμενους τομείς δηλ.

-Διοίκησης της σχολικής μονάδας,

-προώθησης της διεπιστημονικής και διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης

- διευκόλυνσης των διαφορετικών ομάδων που αποτελούν τον μαθητικό πληθυσμό του σχολείου.

Επίσης, μεγαλύτερη ευχέρεια των εκπ/κών του σχολείου μας ως προς την ενδυνάμωση του οράματος της παιδαγωγικής και εκπ/κής πράξης και διαδικασίας, κυρίως εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία ο εκπ/κός κλάδος και το status των εκπ/κών βάλλονται πολύπλευρα.

Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν συνολικά 11 εκπ/κοί.

Το προφίλ των εκπ/κών είναι:

- Η διευθύντρια η οποία δίνει έμφαση στην καινοτομία σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και προτρέπει τους συναδέλφους να ασχολούνται με θέματα διοίκησης της εκπ/σης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και με ανοικτές διδακτικές προσεγγίσεις.

- Φάσμα εκπ/κών διαφορετικών ειδικοτήτων του σχολείου, ώστε ισόρροπα να επιμορφωθούν μέσω των δραστηριοτήτων της πρότασης όλες οι ειδικότητες σε θέματα που τις αφορούν (μαθηματικοί, φιλόλογοι, φυσικοί, καθηγητές πληροφορικής και ξένων γλωσσών).

Η επιλογή τους που, όπως τονίστηκε πραγματοποιήθηκε με διαφανή κριτήρια, είχε ως κυρίαρχο κριτήριο την εμπλοκή ατόμων με όραμα αναφορικά με τη διαμόρφωση κουλτούρας ως προς την καινοτομία και τη ποιότητα της παρεχόμενης εκπ/σης.

Ο αντίκτυπος που θα δημιουργηθεί εκτιμάται ότι θα είναι θετικότατος διότι χτίζονται γέφυρες:

- συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων εκπ/κών, δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες καθηγητές λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές της σχολικής μονάδας,

- συνεργασίες μαθητών και αντίστροφα,

- μεταξύ καθηγητών του σχολείου και των καθηγητών άλλων ευρωπαϊκών κρατών στο πλαίσιο διαμόρφωσης ευρωπαϊκής διάστασης της εκπ/σης,

- μεταξύ της συνεργασίας του σχολείου με τους γονείς λόγω της ευαισθητοποίησης και ευελιξίας που θα αποκτηθεί ως προς τη συνειδητοποίηση των πτυχών με τις οποίες οι γονείς αντιλαμβάνονται το σχολείο και

- ευρύτερη συνεργασία του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τους φορείς εκπ/σης.

Τώρα...

Σήμερα ...

Saturday, 27 April 2024

Σας προτείνουμε

Ακολουθήστε μας...

facebook icon

Το blog του σχολείου μας

  

 

Ιλιόνσποροι

ilionsporoi