Erasmus+ 2017-2019

Tριήμερη εκδρομή στη Σπάρτη

Last Updated on Saturday, 25 February 2012 13:33 Published on 24 February 2012
Hits: 861

Φέτος στο σχολείο μας πραγματοποιείται πολιτιστικό θεατρικό πρόγραμμα που πρόκειται να παρουσιάσει το θεατρικό έργο εποχής «Θεοφανώ» με θέμα τη βιογραφία της ομώνυμης αυτοκράτειρας του Βυζαντίου.

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, η θεατρική ομάδα του σχολείου μας στο διάστημα 9-10-11/02/2012 επισκέφτηκε τη Σπάρτη για μία τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή. Ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία για τους περισσότερους από εμάς και περάσαμε πολύ όμορφα.

Την πρώτη ημέρα στο δρόμο μας προς τη Σπάρτη, κάναμε μια στάση στο οινοποιείο της Νεμέας. Εκεί μας ξενάγησε ο φιλόξενος και χαμογελαστός κος Μπαϊρακτάρης που μας μίλησε για την παρασκευή και αποθήκευση του κρασιού. Στο τέλος μας δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσουμε δείγματα από κάποια από τα πιο εκλεκτά κρασιά του.
Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Νεμέας όπου στεγάζονταν πολλά και ενδιαφέροντα εκθέματα, από οικιακής χρήσης αντικείμενα μέχρι κτερίσματα και κόκαλα που είχαν βρεθεί σε αρχαίους τάφους.
Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη Βυζαντινή καστροπολιτεία του Μυστρά. Με τη βοήθεια της ξεναγού γνωρίσαμε την ιστορία του τόπου, επισκεφτήκαμε τρεις από τις εκκλησίες και τα Ανάκτορα τα οποία βρίσκονται στη φάση της αναστήλωσης.

Έπειτα, μετά την άφιξή μας στη Σπάρτη και αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, το απόγευμα, επισκεφτήκαμε την Κουμαντάρειο πινακοθήκη της Σπάρτης όπου στεγαζόταν μια έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Αθηνά εντός». Ο φωτογράφος είχε απαθανατίσει στιγμές από τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας ανθρώπων που η ζωή τους είναι δύσκολη. Η υπεύθυνη της πινακοθήκης μας μίλησε για πολλά εξαιρετικά ενδιαφέροντα πράγματα όπως για τα συναισθήματα του φωτογράφου, τον χαρακτήρα της φωτογραφίας καθώς και για το κατά πόσο είναι ηθικό να φωτογραφίζονται τα πρόσωπα χωρίς την άδειά τους.

Την δεύτερη ημέρα το πρωί παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Νίκωνα πολιούχου της Σπάρτης  Ακριβώς απέναντι βρίσκεται το Αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης το οποίο και επισκεφτήκαμε στη συνέχεια. Εκεί είδαμε διάφορα αγάλματα και ανάγλυφες παραστάσεις καθώς και ψηφιδωτά τα οποία βρέθηκαν πρόσφατα.
Μετά αναχωρήσαμε για τα Σπήλαια Δυρού στα οποία ξεναγηθήκαμε με μικρές βαρκούλες. Το σπήλαιο Βλυχάδα, το οποίο εξερευνήθηκε από το ζεύγος Πετρόχελου το 1949 και  είναι από το ομορφότερα λιμναία σπήλαια του κόσμου, ήταν μοναδικό  και ονειρεμένο. Οι σταλακτίτες και οι σταλαγμίτες είχαν σχηματίσει με το πέρασμα του χρόνου φυσικά γλυπτά με πρωτότυπα ονόματα.
Φεύγοντας από τα σπήλαια γνωρίσαμε τη λιθόστρωτη πολιτεία της Αρεόπολης όπου και είχαμε το μεσημεριανό φαγητό.
Επιστρέφοντας στη Σπάρτη περάσαμε μέσα από το γραφικό Γύθειο και αργά το απόγευμα πήγαμε στην Ιερά Μονή Τεσσαράκοντα Μαρτύρων όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις βυζαντινές τοιχογραφίες και να συζητήσουμε με τον ηγούμενο του μοναστηριού.

Τέλος, την τρίτη και τελευταία ημέρα της εκδρομής γνωρίσαμε τη διαδικασία επεξεργασίας της ελιάς των παραγόντων της, στο Μουσείο της Ελιάς το οποίο βρίσκεται στη Σπάρτη. Εκεί ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα μάθαμε πως συνδέεται το δέντρο της ελιάς με την ιστορία, τη θρησκεία, τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή.
Τελευταίος σταθμός  του ταξιδιού μας ήταν η γραφική Μονεμβασιά. Πέτρα και θάλασσα, βροχή και ηλιοφάνεια σε μία αρμονία μοναδική.

Έτσι πέρασαν τρεις πολύ γεμάτες και ευχάριστες ημέρες στη διάρκεια των οποίων διασκεδάσαμε, ακούσαμε για ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας που αφορούσε το Βυζάντιο και γνωρίσαμε μερικά από τα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας.

Φωτογραφικά στιγμιότυπα ...

Τώρα...

Σήμερα ...

Sunday, 28 April 2024

Σας προτείνουμε

Ακολουθήστε μας...

facebook icon

Το blog του σχολείου μας