3.1 Εισαγωγή στα πολυμέσα (Multimedia)
Μια εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:
- Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχο, κινούμενη εικόνα, βίντεο).
- Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο.

- Η μη γραμμική οργάνωση των εφαρμογών πολυμέσων μας δίνει την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε. Η ιδιότητα αυτή ονομάζεται αλληλεπιδραστικότητα χρήστη-υπολογιστή.
Παραδείγματα εφαρμογών πολυμέσων :
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια
- Πληροφόρηση κοινού (kiosks)
- Εφαρμογές υποβοήθησης μάθησης (CD-ROM), Ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες Για παράδειγμα, κάντε κλικ εδώ…
- Εικονικές επισκέψεις χώρων. Για παράδειγμα, κάντε κλικ εδώ…
- Διαφημίσεις – Προωθήσεις προϊόντων
- Εικονική πραγματικότητα! Δείτε ένα video εδώ…
- και πολλά άλλα………….
Βαθμός και τρόποι αλληλεπίδρασης
Η αλληλεπιδραστικότητα χρήστη-υπολογιστή είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά μίας εφαρμογής πολυμέσων.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας οι κατασκευαστές υπολογιστών και οι δημιουργοί λογισμικού προσπαθούν να βελτιώσουν τους τρόπους αλληλεπίδρασής μας με τον υπολογιστή, ώστε να γίνεται με ολοένα και πιο φυσικό προς τον άνθρωπο τρόπο. Για το σκοπό αυτό κατασκευάζονται ειδικές συσκευές εισόδου και εξόδου, όπως: ειδικά χειριστήρια, ηλεκτρονικά γάντια, ηλεκτρονικά γυαλιά για τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου, οθόνες πολύ μεγάλων διαστάσεων και ηχητικά συστήματα υψηλής απόδοσης.
![]() |
![]() |
![]() |
Παράλληλα προσπάθειες γίνονται για τη βελτίωση του Γραφικού Περιβάλλοντος Επικοινωνίας με απεικονίσεις στον τρισδιάστατο χώρο καθώς και στην αναγνώριση της φυσικής μας γλώσσας από τον υπολογιστή, ώστε να ανταποκρίνεται στις φωνητικές μας εντολές.
Δραστηριότητα 1
Υλοποιήστε την 1η δραστηριότητα του φύλλου εργασίας